اخبار تابناک

ساخت وبلاگ

رئیس جمهوری با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به زیارت بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع) مشرف شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ‌حسن روحانی ‌در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در فضایی معنوی و همراه با زائران و مجاوران آستان مقدسه کریمه اهل بیت(ع)، این بارگاه نورانی را زیارت کرد.

رئیس جمهور‌ همچنین با حضور بر مزار علما، مراجع و شخصیت‌هایی که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) مدفون هستند ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

‌روحانی در جریان سفر به استان قم با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و وحید خراسانی دیدار کرد و قرار است در ادامه برنامه‌های این سفر یک روزه با برخی دیگر از مراجع عظام تقلید دیدار کند.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 180 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:06

فرشاد مومنی با تاکید بر اینکه باید یک برنامه مبارزه با فساد اقتصادی مبتنی بر پیشگیری طراحی کنیم، گفت: صرفا مبارزه صادقانه با دانه درشت ها اثر بازدارندگی اجتماعی در پی نخواهد داشت؛ لذا در گام نخست، شناسایی بسترهای بروز فساد اقتصادی در کشور الزامی است تا اثر بازدارندگی داشته باشد و مفسدان احساس ناامنی کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در گیلان، این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در دهمین نشست هم اندیشی توسعه با محوریت «اقتصاد مقاومتی» که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد، با اشاره به رموز توسعه نیافتگی جوامع از دیدگاه اقتصاددانان اظهار کرد: باید مفاهیم کلیدی و سرنوشت ساز را جدی بگیریم. درباره آنها ژرف اندیشی کنیم و فهم عمومی ایجاده شده از این مفاهیم را عمق ببخشیم.

وی با بیان اینکه هویت جمعی پیدا کردن یک فهم از هر مسئله کلیدی سقف قابلیت عینیت بخشی به آن مفهوم را مشخص می کند، افزود: همه مفاهیم کلیدی و سرنوشت ساز در کشور ما در چارچوب فهم مسلط و موجود در جامعه به کار خود ادامه می دهد لذا توسعه یافتگی اتفاق نمی افتد.

این مدرس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر لزوم شناسایی ابزارهای مناسب جهت تعمیق مفاهیم تصریح کرد: بعد از اینکه تکلیف ما با «مفهوم» روشن شد، نیازمند یک فهم نظری عمیق مبتنی بر علم هستیم. زیرا علم از نظریه آغاز و به نظریه ختم می شود؛ لذا برآیند یک تجربه 10 هزار ساله نشان می دهد که برای تمدن سازی باید فهم نظری عمیق داشته باشیم.

وی مهاجرت افسارگسیخته، غیر عادی و بی ضابطه را یکی از عوامل اصلی توسعه نیافتگی ایران در دوران پهلوی دانست و اضافه کرد: کارشناسان و روشن فکران بعد از انقلاب، نبود امکانات را دلیل مهاجرت روستاییان به شهرها معرفی کردند لذا بعد از مقام تصویر، در مقام تحلیل برآمدند. براین اساس، نرخ تامین زیرساخت های فیزیکی توسعه روستایی در سال 1368 نسبت به سال 1358 حدود 11.5 برابر شد و نقطه عطف تاریخ تجربه های توسعه روستایی را رقم زد. اما شدت مهاجرت ها کاهش نیافت.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه فهم نظری همواره مورد تمسخر علم گریزان قرار دارد، عنوان کرد: عمل در غیاب فهم نظری نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه یک مشکل به سایر مشکلات می افزاید.

وی شوک افزایش 550 درصدی قیمت حامل های انرژی را یکی از فاجعه آمیزترین سیاست گذاری ها دانست و ادامه داد: این مطلب که مصرف انرژی در ایران به طرز غیر متعارفی بالاست، کاملا درست است. اما ارتباط این مسئله به ارزان قیمت بودن حامل ها، فهم نظری غلط محسوب می شود که منجر به ایجاد فقر بی سابقه در کشور، زمین گیر شدن تولید و مهم‌تر از همه، عدم کاهش مصرف حامل های انرژی شد.

مومنی مفهوم «اقتصاد مقاومتی» را نیازمند غنی سازی دانست و گفت: این مفهوم برگرفته از ایده «اغتنام فرصت ها و مهار تهدیدها» یا «قدرت انعطاف در برابر تغییر» است.

وی با بیان اینکه در درون هر تغییر طیفی از فرصت ها و طیفی از تهدیدها وجود دارد، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی فرایند دستیابی به آن توانایی هایی است که از فرصت ها حداکثر استفاده را داشته باشد و تهدیدها را تا سر حد ممکن مهار کند. مفهوم اقتصاد مقاومتی تنها ما را نسبت به تهدیدها حساس کرده است. در حالی که ایران در دهه اخیر از طریق نداشتن قدرت انعطاف برای رویارویی خردورزانه با فرصت ها آسیب های بسیاری را متحمل شده است.

این مدرس دانشگاه، کلید ارتقای توان مقاومت در اقتصاد را پیش بینی پذیر کردن امور دانست و متذکر شد: پیش بینی پذیر شدن امور در سطح نظری منوط بر ایجاد یک نظم اجتماعی قاعده محور و غیر قائم به شخص است. در واقع اگر سه مولفه علم محوری، قانون محوری و برنامه محوری بر جامعه حاکم باشد، نظم اجتماعی پیش بینی پذیر شود. دستاورد این پیش بینی پذیری در سطح عمل، تولیدمحوری ساختار نهادی یا تسلط «گرایش به تولید» در جامعه خواهد بود، زیرا تولیدمحوری به مثابه یک نظام حیات جمعی است.

وی با تاکید بر اینکه باید یک برنامه مبارزه با فساد اقتصادی مبتنی بر پیشگیری طراحی کنیم، یادآور شد: صرفا مبارزه صادقانه با دانه درشت ها اثر بازدارندگی اجتماعی را در پی نخواهد داشت. با افشاگری فقط قباحت فساد در جامعه از بین می رود؛ لذا در گام نخست شناسایی بسترهای بروز فساد اقتصادی در کشور الزامی است تا اثر بازدارندگی داشته باشد و مفسدین احساس ناامنی کنند.

مومنی طراحی یک برنامه توسعه گرای حمایت از تولید را گام بعدی دانست و بیان کرد: «تولید» در ساختار نهادی مشوق رانت و ربا و فساد، فضایی برای توزیع مجدد رانت ایجاد می کند. در شرایطی که 7000 بنگاه صنعتی کشور ورشکسته و تعطیل شده، تخصیص حتی یک ریال برای راه اندازی بنگاه جدید شبهه ناک است، مگر اینکه مبتنی بر علم و برنامه باشد.

انتهای پیام

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 193 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:06

مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت با اشاره به آغاز فروش نفت به «ساراس» ایتالیا، دلایل تاخیر در از سرگیری فروش نفت ایران به شرکت انی ایتالیا را تشریح کرد.

سیدمحسن قمصری در گفتگو با مهر در تشریح آخرین وضعیت فروش نفت به شرکت‌های ایتالیایی، گفت: در حال حاضر قرارداد فروش نفت خام ایران به شرکت «ساراس» ایتالیا آغاز شده است.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه به زودی اولین محموله نفت خام تحویل ساراس ایتالیا خواهد شد، در خصوص حجم فروش طلای سیاه به این شرکت پالایشگاهی ایتالیا، تصریح کرد: قرارداد اولیه بر مبنای صادرات روزانه ۶۰ تا ۶۵ هزار بشکه نفت خام به ساراس است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این قرارداد با فروش روزانه ۳۰ تا ۳۵ هزار بشکه نفت در روز آغاز می شود، اظهار داشت: در صورتی که مشکلی پیش نیاید، حجم فروش نفت تا سقف ۶۵ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

قمصری همچنین در پاسخ به پرسش مهر درباره دلایل تاخیر در از سرگیری فروش نفت ایران به انی ایتالیا به عنوان یکی از مشتریان سنتی نفت کشور در اروپا، بیان کرد: ایران آماده از سرگیری فروش نفت به این شرکت ایتالیایی بوده و مشکلی از نظر شرکت نفت وجود ندارد.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه شرایط شرکت انی ایتالیا با چهار سال قبل بسیار متفاوت شده است، تاکید کرد: هم اکنون شرایط و فعالیت شرکت انی ایتالیا از یک شرکت بالادستی صنعت نفت خارج شده است.

وی با بیان اینکه در طول چند سال اخیر شرکت انی ایتالیا سهام اکثر پالایشگاه‌های خود را فروخته است، خاطرنشان کرد: مصرف و تقاضا برای خرید نفت توسط انی ایتالیا بسیار کم شده که این بر روند از سرگیری فروش نفت ایران به این شرکت ایتالیایی اثرگذار بوده است.

رکن‌الدین جوادی معاون وزیر نفت اخیرا در گفتگو با مهر با اشاره به امضای قرارداد فروش نفت به پالایشگاه ساراس ایتالیا، اعلام کرده است: به زودی فروش نفت به شرکت انی ایتالیا هم از سرگرفته می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه  مذاکرات با انی در حال انجام است و توافق نهایی به زودی انجام می‌شود، تاکید کرده است: در صورت توافق امکان فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام به انی ایتالیا وجود دارد.

بیژن زنگنه وزیر نفت بهمن ماه سال گذشته از امضای قرارداد فروش نفت خام ایران به ایتالیا در اواسط سال‌جاری در تهران خبر داده و گفته بود: علاوه بر امضای قرارداد فروش نفت، تفاهم نامه دیگری با شرکت انی ایتالیا به منظور توسعه یک میدان نفتی (فاز سوم میدان نفتی دارخوین) امضا خواهد شد.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 154 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:57

محققان موفق به شناسایی ژنی شدند که در برابر اشعه ماورای بنفش مقاومت کرده و مانع از ابتلا به سرطان پوست می شود. محققان این ژن را، ژن ضد آفتاب یا محافظت کننده در برابر آفتاب نامیده اند.

به گزارش ایرنا از هلث، عملکرد اصلی این ژن، سرکوب تومورهای سرطان پوست است و از آسیب های ناشی از اشعه ماورای بنفش به پوست جلوگیری می کند. سرطان پوست که امروزه به شایعترین نوع سرطان، به ویژه در آمریکا تبدیل شده است، نتیجه مستقیم نور آفتاب است و مرگبارترین نوع آن که ملانوم نام دارد، سالانه جان بیش از 10 هزار نفر را در آمریکا می گیرد. 

انواع دیگر سرطان پوست از جمله سرطان سلول سنگفرشی و سرطان سلول پایه ای نیز از سرطان های کشنده پوستی محسوب می شوند که تعداد قربانیان آنان کمتر از ملانوم است.

ملانوم نتیجه مستقیم صدمه DNA بر اثر اشعه ماورای بنفش خورشید است. آسیب DNA سبب جهش ژنتیکی و بروز سرطان می شود. کشف ژن ضد آفتاب حدود دو دهه قبل در جریان بیماری گزرودرما پیگمنتوزوم که نوعی حساسیت شدید نسبت به نور خورشید است کشف شد؛ ولی عملکردش تا مطالعه محققان کالیفرنیای جنوبی مشخص نبود. شناسایی عملکرد ژن ضد آفتاب، با بررسی 340 بیمار مبتلا به ملانوم شرکت کننده در اطلس ژنوم سرطان، صورت گرفته است. اطلس ژنوم سرطان، یک تلاش مشترک ملی برای ترسیم تغییرات ژنتیکی در انواع اصلی سرطان است. 

محققان بر این باورند که شناسایی این ژن، گام موثری در جهات تولید داروهای جدید سرطان پوست است.

جلوگیری از برخورد اشعه خورشید با پوست در روزهای گرم و آفتابی، استفاده از کرم ضد آفتاب با حداقل اس پی اف 15، اجتناب از روش های مختلف برنزه شدن، بررسی دوره ای پوست، استفاده از کلاه، دستکش و عینک و استفاده از لباس های آستین بلند در تابستان از مهمترین روش های محافظت از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب است.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 157 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:57

سفر به دنیای گوناگون با «تابناک باتو»؛

جدیدترین اخبار گوناگون را در «تابناک با تو» از دست ندهید. در این صفحه شما هر روز گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار پیرامون موضوعات خانواده، سلامت و بهداشت، ادبیات، سرگرمی و دانستنی‌ها، آشپزی، فیلم و عکس‌هایی از سراسر جهان، دکوراسیون و ... را دنبال خواهید کرد. همچنین تابناک با تو هر روزه آماده‌ است، مطالب ارسالی شما را نیز ـ متناسب با موضوعات نامبرده ـ‌ در سایت منتشر کند.

کد خبر: ۵۹۰۷۶۲

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 166 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:57

خبر حضور دایی در سایپا تکذیب شد.
به گزارش تابناک ورزشی، طی روزهای گذشته گمانه زنی های زیادی در مورد مربیگری سایپا انجام شده و از علی دایی به عنوان اصلی ترین گزینه نارنجی پوشان یاد می‌شود اما مدیرعامل جدید سایپا این موضوع را رد می‌کند.
وی می‌گوید: علی دایی یک مربی بزرگ است و هر تیمی آرزوی داشتنش را دارد اما زمانی که من به باشگاه آمدم هیأت مدیره باشگاه سایپا 4 گزینه سرمربیگری انتخاب کرده بود که قرار است برنامه‌های این 4 گزینه مورد بررسی قرار بگیرد و علی دایی در بین این 4 گزینه هیأت مدیره باشگاه نیست.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 154 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:54

کارگردان مسابقه اشپزی دستپخت بیان کرد که این مسابقه قرار است در آینده در حوزه بین المللی بیشتر فعالیت کند و برندگان مسابقه در مدارس اشپزی بین المللی دوره ببینند.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی برنامه «دستپخت»، روز گذشته ۳۰ اردیبهشت ماه نشست این مسابقه آشپزی با حضور عوامل آن و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد.

از جمله افراد حاضر در این نشسست می توان به وحید حسینی کارگردان، شاهرخ امیرمعزی تهیه کننده، امیرحسین طالبی مدیر تولید و مجری طرح، فرانسوا حسین داور اهل فرانسه، سامان گلریز، کامران سروش، الهه سلامی و معین معینی دیگر داوران این مسابقه آشپزی، مجید بهره مند مجری و همچنین سایر عوامل برنامه اشاره کرد.

در ابتدای این نشست وحید حسینی به چگونگی شکل گیری مسابقه "دستپخت" اشاره کرد و گفت: "دسپخت" براساس ایده ای از شاهرخ امیرمعزی شکل گرفت؛ مسابقه ای که بعد از یک سال به عنوان یک دانشگاه آشپزی محسوب می شود از آن یاد می شود.

وی افزود: این مسابقه با سال گذشته تفاوت هایی دارد، امسال ۹ شرکت کننده در مدت ۱۰ روز با هم رقابت می کنند و و هر چند روز یک نفر حذف می شود، در روز دهم نیز تها یک نفر فینالیست باقی می ماند.

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عنوان بین المللی برنامه توضیح داد: در این مسابقه غذاهای محلی نقاط مختلف ایران و غذاهای سنتی ملل مختلف مثل مکزیک، کشورهای عربی، ایتالیا، فرانسه و... آموزش داده می شود و باید بین غذاهای سنتی این کشورها و غذاهای فرنگی فرق گذاشت.

کارگردان برنامه «دستپخت» در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه به شرکت کننده ها استرس وارد می کند، خاطرنشان ساخت: در این مسابقه هم داوران ما و هم خود ما جدی و صریح هستیم. در شبکه های اجتماعی به خود من هم می گویند که  به شرکت کننده ها استرس وارد می کنم ولی اینطور نیست و من با آنها دوست می شوم. از آنجایی که حدود ۹۹ درصد این شرکت کننده ها تا کنون جلوی دوربین نرفته اند من ارتباط صمیمانه برقرار می کنم تا جلوی دوربین راحت باشند.

وی اضافه کرد: شما کدام مسابقه را سراغ دارید که مخاطبان آن را مثل یک سریال دنبال کنند ولی در "دستپخت" این اتفاق رخ می دهد. به هر حال اضراب و استرس شرکت کننده هم باید به نوعی به مخاطب انتقال داده شود و شاید اگر این استرس انها را دیده نشود مخاطب منتظر دیدن قسمت های بعدی نماند.

حسینی با بیان اینکه هدف از عبارت بین المللی در اسم برنامه این است که مسابقه بین المللی شود، اظهار کرد: ما با مدارس و موسسه های بین المللی آشپزی در مراوده هستیم و قرار بر این است که اگر مسابقه ای داشتند داوران ما حضور پیدا کنند و یا برندگان مسابقه ما در مدارسشان دوره ببینند و و شرکت کننده ها و داوران آنها در مسابقه ما حضور داشته باشند. برای این کار ابتدا لازم بود که این مدارس ما را بپذیرند و حالا بعد از ۱۰۰ قسمت از مسابقه این اتفاق رخ داده است.

شاهرخ امیرمعزی تهیه کننده برنامه نیز در واکنش به اینکه چرا برندهای خارجی حامی یک برنامه ایرانی هستند، توضیح داد: ساخت برنامه هایی چون "دستپخت" بسیار پر هزینه است و ما به دنبال این بودیم که برنامه را آنقدر حرفه ای طراحی و تولید کنیم که یک شرکت قوی هزینه های آن را تامین کند. سامسونگ یک شرکت خارجی نیست. این شرکت در ایران فعالیت دارد و نیروهای ایرانی در ان مشغول به کار هستند. "دنون سحر" برند دیگری است که حامی برنامه ماست که آن هم محصولات ایرانی تولید می کند و این درست نیست که گفته شود برنامه ای با فرمول ها، دکور و شکل و شمایل ایرانی از برندهای خارجی کمک می گیرد.

وی در ادامه گفت: استارت اولیه "دستپخت" دی ماه سال ۹۳ زده شد و سامان گلریز از ایده پردازان اصلی برنامه بود و ما خواستیم نگرش مردم را نسبت به آشپزی تغییر دهیم.

امیرمعزی به تولید برنامه اشاره کرد و یاداور شد: یک تیم تحقیق هفت نفره تشکیل شد که اطلاعات غذای ملل و غذاهای ایرانی را در گوشه و کنار کشور جمع آوری کرد و غذاهایی انتخاب شدند که رو به فراموشی بود.

این تهیه کننده برنامه های تلویزیونی توضیح داد: دکور "دستپخت" با ابعد تقریبی 700 متر مربع در چهار فضای مختلف براسا نیاز برنامه توسط گروه طراحان دکور به سرپرستی لیلا بصیرت پور در مدت زمان 6 ماه طراحی و اجرا شد. حدود دو ماه طراحی دکور و حدود چهار ماه ساخت آن به طول انجامید.

سپس امیرحسین طالبی مدیر تولید و مجری طرح برنامه با اشاره به موارد فنی اظهار داشت: 6 دوربین همزمان برنامه را ضبط می کنند و این پروداکشن کار را سنگین می کند.

وی که تهیه کنندگی آثار طنز را هم بر عهده داشته است، بیان کرد: این کار با همه آثار طنز فرق می کند و تولید پر هزینه و سختی دارد. ما در هر روز 8 ساعت راش داریم که 50 دقیقه از آن را پخش می کنیم.


اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 174 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:54

بزرگترین پیتزای جهان در شهر ناپل در جنوب ایتالیا به طول حدود دو کیلومتر و عرض 40 سانتیمتر پخته شد.

به گزارش ایرنا، این پیتزای بزرگ با همت بیش از 250 پیتزاپز در شهر ناپل که به پخت پیتزای اصل ایتالیا شهرت دارد، پس از شش ساعت و 11 دقیقه کار و با کمک 5 تنور هیزمی تهیه و پخته شده است. 

روزنامه 'لاستمپا' نوشت: این پیتزای بزرگ 'مارگریتا' که بیش از 1853 متر طول دارد با استفاده از دو هزار کیلو آرد، 1600 کیلو گوجه فرنگی، دو هزار کیلو پنیر پیتزا، 200 لیتر روغن و 30 کیلو سبزی ریحان تهیه شده است و از پیتزایی که سال گذشته به مناسبت نمایشگاه اکسپو میلان به طول 1.5 کیلومتر پخته شده بود بزرگ تر است. 

تجارت پیتزا در ایتالیا سالانه 10 میلیارد یورو ارزش دارد و در این بخش 150 هزار نفر شاغل هستند. پیتزای شهر ناپل ایتالیا نیز یکی از معروف ترین و خوش طعم ترین پیتزا ها بشمار می رود. 

کمیته جهانی گینس اعلام کرد که این پیتزا رکورد قبلی را در نمایشگاه اکسپو میلان که به 1595 متر می رسید را شکسته است. هدف ایتالیا کاندیدا کردن پیتزای شهر ناپل در میراث جهانی یونسکو است که برای آن یک میلیون امضا نیز در سراسر جهان جمع آوری شده است. 

مراسم تهیه و پخت این پیتزای بزرگ توسط 'پتزا ویلاج' طراحی و از سوی وزارت سیاست های کشاورزی، غذایی و جنگلبانی استان کامپانیا و شهرداری ناپل و بنیاد 'اونیورده' مورد حمایت قرار گرفت.

گفتنی است که پیتزای ایتالیایی برخلاف پیتزایی که در ایران پخت می شود، دارای ترکیباتی بسیار ساده است و پیتزا مارگریتا (گوجه، پنیر موتزارلا و ریحان) معروف ترین و پرطرفدارترین پیتزا در این کشور محسوب می شود. 

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 161 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:54

فراکسیون امید هفته گذشته هیات رئیسه موقت خود را شناخت، هیات رئیسه‌ای که ترکیبش انتقادات زیادی را به همراه داشت. این انتقادات از همان جلسه فراکسیون آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین روز سه شنبه اعضای فراکسیون امید برای دومین بار دور هم جمع شدند تا درباره اساسنامه خود سخن بگویند و اعضای هیات رئیسه خود را بشناسند. درباره رئیس فراکسیون که کسی تردیدی نداشت و حتی پیش از شکل گیری ایده تشکیل فراکسیون امید،‌ رئیس آن مشخص بود. اما هیات رئیسه فراکسیون امید با اما و اگرهایی همراه شد، چراکه ترکیبش مردانه،‌ با اکثریت تهرانی و بدون هیچ اقلیتی است. البته این ترکیب موقت است و قرار است ماه دیگر هیات رئیسه دائم تشکیل شود.

محمود صادقی،‌ منتخب مردم تهران پیش‌تر گفته بود که پنج نفر به‌عنوان هیات‌رئیسه «فراکسیون امید» انتخاب خواهندشد که این پنج‌نفر شامل رئیس، نایب رئیس، منشی، کار‌پرداز و سخنگو خواهند بود. اما روز سه‌شنبه تصمیم عوض شد و قرار شد هیات رئیسه 9 نفره باشد. ترکیبی که زیاد شدن اعضای آن کمکی به تنوع اعضا نکرد.

سه چهارم تهرانی هستند

در جلسه دوم فراکسیون امید تعداد حاضران کمتر از جلسه اول بود و از 160 نفر به 105 نفر رسید. 24 نفر از این تعداد یعنی حدود یک‌چهارم حاضران سودای عضویت در هیات رئیسه موقت فراکسیون امید را داشتند و البته تنها هشت نفر شانس برنده شدن را داشتند. از این هشت نفر،‌ شش نفر منتخب مردم تهران هستند؛ منتخبانی که هیچکدام در مجلس نهم حضور ندارند. شانس غیرتهرانی ها تنها دو نفر است، این دو نفر یعنی غلامرضا تاج گردون و محمدرضا تابش اکنون عضو مجلس نهم نیز هستند.

یکی از انتقاداتی که به هیات رئیسه موقت می شود، تهرانیزه بودن آن است، سه چهارم اعضا منتخب تهران هستند در حالی که از 24 کاندیدا، تنها 10 کاندیدا منتخب مردم تهران بودند و 14 کاندیدای غیرتهرانی حضور داشتند.

کاندیداهای هیات رئیسه فراکسیون امید چه کسانی بودند؟

محمدعلي وكيلي(تهران)، مصطفي كواكبيان(تهران)، بهرام پارسايي(شیراز)، محمود صادقي(تهران)، محمدرضا تابش(اردکان)، علي نوبخت(تهران)، الياس حضرتي(تهران)، قاسم ميرزايي‌نيكو(دماوند و فیروزکوه)، فاطمه سعيدي(تهران)، شهاب‌الدين بي‌مقدار(تبریز) ، معصومه آقاپور (شبستر)، حسین امیری‌خامکانی(زرند)، نورمحمد تربتي‌نژاد(گرگان)، مسعود رضايي(شیراز)، احمد مازني(تهران)، بهروز بنيادي(کاشمر)، پروانه مافي(تهران)، محمود نگهبان‌سلامي(خواف و رشتخوار)، غلامرضا تاج‌گردون(گچساران)، پروانه سلحشوري(تهران)، فريده اولادقبا (تهران)، محمد فيضي(اردبیل)، محمدرضا منصوري(ساوه) و رامين نورقلي‌پور(کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان) به عنوان نامزد برای عضویت در هیات رئیسه موقت فراکسیون امید اعلام کاندیداتوری کرده بودند.

در ‌‌نهايت غلامرضا تاج‌گردون، محمدرضا تابش، احمد مازني، الياس حضرتي، محمود صادقي، مصطفي كواكبيان، محمد علي وكيلي و علي نوبخت به عنوان ۸ عضو هيات‌رئيسه انتخاب شدند و دو روز بعد یعنی روز پنجشنبه،  محمدرضا تابش نایب رییس اول و الیاس حضرتی نایب رییس دوم انتخاب شدند. همچنین محمد علی وکیلی به عنوان سخنگوی فراکسیون امید انتخاب شد. یعنی در ترکیب اعضای اصلی هیات رئیسه شامل رئیس و این سه نفر نیز سه‌چهارم تهرانی هستند.

نه زن و نه اقلیت،‌ هیچکدام در هیات رئیسه نیستند

اگر در هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان نام هیچ زن یا اقلیت قومی یا مذهبی دیده نشود، مخاطبان این طیف سوالی برایشان ایجاد نمی‌شود. البته در این دوره اساسا هیچ نماینده زنی در فراکسیون فراگیر حضور ندارد اما اگر هم حضور داشت،‌ انتظار چندانی از این جناح نبود که زنان بر کرسی های ریاست بنشینند اما شرایط در فراکسیون امید متفاوت است و از زمانی که نتیجه حاصل شد، انتقادها و راهکارها هم شروع شد. اولین ماجرا به درون جلسه برمی گردد،‌ آنجاکه محمدرضا تابش که در انتخابات هیأت‌رئیسه به‌عنوان نفر دوم انتخاب شده بود، در سخنانی از انتخاب‌نشدن هیچ‌یک از زنان و نماینده‌های اقلیت مذهبی در هیأت‌رئیسه انتقاد کرد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه حضور‌ نداشتن نماینده زنان و اقلیت‌ها در ترکیب هیأت‌رئیسه، با نگاه و شعارهای ما اصلاح‌طلبان تناسب ندارد و اعلام کرد با کناره‌گیری خودش و دکتر وکیلی که برای این کار اعلام آمادگی کرده است، قصد دارد راه را برای ورود نفرات نهم و دهم که یک نماینده اهل تسنن (محمود نگهبان سلامی) و یک نماینده زن (فاطمه سعیدی) بودند، به هیأت‌رئیسه باز کند.

البته روایت سهیلا جلودارزاده این است که سه نفر از منتخبان برای این کار اعلام انصراف کردند هرچند که او از این سه نفر نام نبرد. در نهایت هیات رئیسه این پیشنهاد را نمی‌پذیرد و تغییر شرایط را به انتخابات دائم موکول می‌کند.

ماجرا برای اصلاح طلبان آنقدر جدی است که به روایت اعتماد پیش از راي‌گيري، عبدالرضا هاشم‌زهي كه رياست جلسه را عهده‌دار بود پشت تريبون از حاضرين خواست تا در راي‌هاي خود دو موضوع را مدنظر داشته باشند؛ اول حضور زنان در هيات‌رييسه و دوم اينكه انسجام راي‌ها فقط روي منتخبين تهران نباشد تا از ميان منتخبين شهرستاني هم در هيات رييسه حضور داشته باشند. دو شرطی که کمتر رای واقعیت به خود گرفت.

انتقاد رسانه‌های اصلاح طلب

ترکیب هیات رئیسه با انتقاد روزنامه‌های مطرح اصلاح طلب نیز همراه شد. آرمان که در تیتر گزارشش هم به مردانه بودن هیات رئیسه کنایه زده بود،‌ در این زمینه نوشت: «نكته قابل تامل در نشست ديروز عدم انتخاب زنان براي هيات رئيس فراكسيون اميد بود و اين در حالي است كه ۵ عضو خانم براي حضور در اين جايگاه ثبت نام كرده بودند. بيشتر اعضاي فراكسيون اميد را اصلاح‌طلبان تشكيل مي‌دهند كه به حضور زنان در مناصب مديريتي تاكيد دارند. محمود صادقي درباره دليل راي ندادن اعضاي حاضر در نشست به خانم‌هاي كانديدا شده گفت: «من خودم به خانم‌ها راي دادم اما سهميه جنسيتي براي عضويت خانم‌ها در هيات رئيسه تعيين نشده بود» به هر حال عدم راي به خانم‌ها براي حضور در هيات رئيسه فراكسيون اميد باعث سوالاتي در اذهان نسبت به شعارهاي اوليه اين فراكسيون شد!

روزنامه اعتماد در تحلیل حضور نداشتن زنان در هیات رئیسه، بیش از هر چیز توپ را به زمین زنان فراکسیون می‌اندازد و می‌نویسد: «به نظر مي‌رسد زنان فراكسيون اميد كه تشكيل‌دهنده فراكسيون زنان مجلس دهم نيز خواهند بود بيش از هر چيز از سهل‌انگاري خود ضربه خوردند و نتوانستند يك زن را به جايگاه هيات‌رييسه برسانند. زنان در جلسه ديروز اصلاح‌طلبان هيچ برنامه مشخصي براي اينكه تركيب مردانه هيات رييسه را برهم بزنند نداشتند و اين موضوع از كانديدا شدن همزمان چهار زن و عدم هماهنگي با سايرين براي راي دادن به زنان سبب شد تا زنان از دستيابي به جايگاه هيات‌رييسه باز ماندند.» ظاهرا اعتماد به حداقل ها یعنی حضور تنها یک زن نیز قانع است، و البته این راهکار برای انتخاب اقلیت‌ها به کار رفت اما کارگر نیفتاد.

چرا جلودارزاده کاندیدا نشد؟

اگر فراکسیون امید می خواست با راهکار عملی روزنامه اعتماد گام بردارد، شاید یکی از بهترین نامزدهای زن، کسی بود که اساسا کاندیدا نشد. سهیلا جلودارزاده تنها زنی است که تاکنون عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بوده است و یکی از گزینه‌های هیات رئیسه برای مجلس دهم نیز هست.

منتخب مردم تهران برای مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرآنلاین،‌ دلیل این کار را بی‌ارتباط با کاندیداتوری‌اش برای حضور در هیات رئیسه ندانست و گفت که «هر کدام از زنان مجلس علاوه بر مسئولیت اصلی‌شان یعنی عضویت در کمیسیون‌ها و پیگیری مشکلات حوزه‌های انتخابیه‌شان باید فعالیت‌های جانبی را نیز مدیریت کنند. بنابراین باید تقسیم کار صورت بگیرد تا از همه ظرفیت‌های زنان در حوزه‌های ملی، منطقه‌ای و زنان استفاده شود». یعنی به نوعی تقسیم کار صورت گرفته است. جلودارزاده می‌گوید که از طرف خانه کارگر، فراکسیون زنان و جمعی از نمایندگان ادوار که منتخب مجلس دهم هستند،‌ برای کاندیداتوری در هیات رئیسه پیشنهاد داشته‌ است. البته در این زمینه پیشنهادی ازطرف فراکسیون امید نداشته اما اعضای این فراکسیون مخالفتی نیز ابراز نکرده‌اند.

چرا زنان انتخاب نشدند؟

منتخب مردم تهران در مجلس دهم درباره اینکه چرا زنان و اقلیت هایی که کاندیدا شده بودند،‌ رای نیاورند نیز می‌گوید: در هیات رئیسه فراکسیون خانم‌ها کاندیدا شدند اما مقداری لابی داخلی انجام شده بود که در این مرحله هفت نفر شناخته شده از تهران انتخاب شدند و دو نفر از شهرستان‌ها و از خانم‌ها و حتی از اهل سنت که تاکید شده بود حتما نماینده ای داشته باشد، کسی انتخاب نشد اما این هیات رئیسه موقت است و قطعا این ترکیب در فراکسیون امید دائمی تغییر می کند.

جلودارزاده،‌ انتقادی مبنی بر اینکه ترکیب هیات رئیسه موقت فراکسیون امید نشان می‌دهد که اصلاح‌طلب‌ها آنقدر که باید به آرمانهایشان وفادار نیستند را وارد ندانسته و می‌گوید: شاید برخی اشتیاق بیش از حد داشتند اما پس از پایان رای گیری سه نفر از آقایان اعلام کردند که استعفا می دهند تا نفرات بعدی وارد ترکیب هیات رئیسه شوند تا هم از خانم‌ها و هم از اهل سنت وارد هیات رئیسه شوند.

اما یکی از گمانه هایی که درباره دلیل حضور نیافتن زنان و اقلیت ها مطرح می شود ناشناخته بودن بخشی از لیست امید است. کسانی که کارنامه مشخصی در زمینه کار سیاسی ندارند و احتمال دارد شخصیت‌هایی مانند الهه راستگو در بین منتخبان پیدا شوند. جلودارزاده چندان این احتمال و انتقاد را وارد نمی‌داند و می‌گوید: این ترکیب تصادفی موقت نمی‌تواند نشان دهنده نوع روابط و عملکرد فراکسیون امید باشد. ما هیچوقت نمی توانیم کسی جز اینکه تا حالا بوده ایم،‌ باشیم و همه کسانی که هستند، شاخص‌های اصلاح طلبی و اعتدال را دارند و همه به آرمانها و شعارهای مطرح شده معتقد هستند و عمل خواهند کرد.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 193 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:50

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه ای گفت: از سال آینده با استقرار سیستم آموزشی 3،3،3،3 دوره آموزشی در هنرستان‌ها 3 ساله خواهد شد.

به گزارش ایسنا سیدمحسن حسینی گفت: تمام بخشنامه های صادره از وزارت به استان ها با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود و یکی ازدغدغه‌های وزیر نیز اجرای متوازن سند تحول بنیادین با تأکید بر کیفیت بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش است.

وی با اشاره به اینکه هر آنچه قرار است در توسعه مهارت‌های فنی و حرفه ای اتفاق بیفتد در راهبردهای سند تحول بنیادین اشاره شده است، افزود: امسال 968 هزار و 960 دانش آموز در کل کشور در پایه نهم مشغول به تحصیل هستند که سال آینده وارد پایه دهم می شوند و طبق پیش بینی های صوت گرفته از این تعداد 17 و 39 صدم از دانش آموزان سهم رشته های فنی و حرفه ای است که باید به این حیطه هدایت شوند.

حسینی مقدم درادامه گفت: از سال آینده با استقرار سیستم آموزشی 3،3،3،3 ،دوره آموزشی درهنرستان ها نیز سه ساله خواهد شد و برخی از رشته های جدید مانند مگاتورنیک،حمل ونقل و معماری داخلی به مجموعه رشته های فنی وحرفه ای اضافه خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش وپرورش درادامه اذعان داشت :باید نگاه به رشته های جدید به گونه ای باشد که دانش اموزان هرچه زودتر بعد از فارغ التحصیلی بتوانند وارد بازار کار شوند.

براساس گزارش سایت آموزش و پرورش، او گفت:کاری که درهنرستان ها صورت می گیرد به نحوی است که دانش آموزان بتوانند یک مهارت برای کار، فراگرفته و بعداز فارغ التحصیلی بتوانند علاوه بر ورود به بازار کار، قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه ها نیز باشند از همین رو ،دربرنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود دانش آموزان شاخه نظری یک مهارت شغلی درکنار تحصیل فرا بگیرند که به دلیل محدودیت های مالی ،میسّر نشد.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 178 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:50

روسیه پیشرفته ترین سلاح سبک نفربر ضدزره و تانک در ردیابی، هدف گیری و شلیک را به بازار عرضه کرده است که می تواند رقیب آر پی جی 7 جنگ افزار خاطره برانگیز ساخت اتحاد جماهیر شوروی باشد که پس از 55 سال همچنان پرکاربردترین نابود کننده تجهیزات رزهی با استفاده در بیش از 50 کشور توسط ارتش، گروه های مسلح و چریکی است.

به گزارش ایرنا، سامانه روسی ضد تانک « متیس ام 1» که از نظر سرعت شلیک برتر از نوع آمریکایی «اف. جی. ام – 148 - جاوِلین» معرفی شده است پس از چند سال آزمایش موفق برای استفاده در نیروهای مسلح روسیه تایید شده است.

ایزوستیا در این باره گزارش داده است: وجه تمایز این سامانه توان بالای جابجایی آن است و به گفته ویکتور موراخوفسکی کارشناس این روزنامه در زمان حاضر این تنها سامانه ضدتانک است که می تواند بدون وسیله نقلیه در نبرد استفاده شود.

موراخوفسکی سردبیر مجله «آرسنال میهنی» افزوده است: «مِتیس ام 1» یگانه سامانه ضد تانک از نوع متحرک است که تازه در روسیه تولید شده است و «توپخانه جیبی» نیروی زمینی نیز نامیده می شود، زیرا بدون هر وسیله نقلیه خاصی می تواند علیه اهداف دشمن استفاده شود.

به نوشته اسپوتنیک، این سامانه فقط برای صادرات طراحی و ساخته شد، زیرا برای مقابله با تجهیزات زرهی معاصر زیاده از حد سبک تلقی می شد، اما استفاده از آن در شرایط جنگی، کارایی خوب خود را نشان داد و سبب شد شد وزارت دفاع خواهان برخورداری «مِتیس ام 1» شود.

برپایه گزارش فنی ارائه شده، «مِتیس ام 1» با ویژگی های یگانه می تواند بدون وسیله نقلیه استفاده شود و از «کورنِت»، «فاگوت» و «کونکورس» دیگر سامانه های ضد زره قابل جابجایی سریع، برتر است، زیرا وزن آنها به علت دستگاه پرتاب و موشک ها بیش از نوع جدید است و به همین دلیل «مِتیس ام 1» سامانه «دستی» یا «توپخانه جیبی» هم نام گرفته است.

از سوی دیگر با توجه به تولید انبوه این سامانه با استفاده از فناوری و تجهیزات روسی بدون نیاز به قطعات خارجی، بهای آن در مقایسه با انواع مشابه ارزان تر است.

مطابق اطلاعات منبع نزدیک به ایزوستیا، سامانه جدید را می توان هم از روی دستگاه ثابت (سه پایه) و هم از شانه نظامی ایستاده یا دراز کش علیه اهداف دشمن بکار گرفت. در موشک «مِتیس — ام 1» از کلاهک تجمعی برای نابودی وسایل نقلیه و زرهپوش و کلاهک جدید با قدرت انفجاری بالا برای نابودی نیروی زمینی و از بین بردن استحکامات استفاده شده و برد آن نیز به دو کیلومتر افزایش یافته است.

ایوان کونووالوف رئیس مرکز وضعیت استراتژیکی روسیه در این باره گفته که سامانه روسی از نظر سرعت برتر از نوع آمریکایی «اف. جی. ام 148 جاوِلین» است، زیرا این سامانه به 30 ثانیه زمان برای هدف گیری و شلیک نیاز دارد که در شرایط جنگی خطرناک می باشد و همچنین «مِتیس —ام1» ارزان تر است.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 168 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:50

وزیر اطلاعات از دستگیری و انهدام بیش از 20 تیم تروریستی در سالی که گذشت خبر داد.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین محمود علوی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: امنیت کشور دستاورد هماهنگی، همدلی، وحدت و همکاری تنگاتنگ سایر نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و مدیریت سیاسی بوده است.

وی گفت: به رغم توطئه‌های سرویس‌های جاسوسی کشورهای متخاصم،‌ ایران سال گذشته را با امنیت و آرامش پشت سر گذاشت.

وی یادآور شد: در سالی که گذشت بیش از 20 تیم تروریستی که برنامه انفجار و اقدامات ضدامنیتی داشتند توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده یا به هلاکت رسیدند و مقادیر زیادی سلاح، مهمات و مواد منفجره از آن‌ها به دست آمد و اشراف کامل از نظر اطلاعاتی به هر حرکت آن‌ها وجود دارد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: دستگیری چند تیم پشتیبانی تیم‌های تروریستی و کشف مراکزی که در آن‌ها مواد انفجاری، ساخت بمب و اقدامات دیگر انجام می‌شد از دیگر فعالیت‌های وزارت اطلاعات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته هلاکت سرکرده و اغلب اعضای تروریستی گروهک تروریستی انصارالفرقان را در جنوب شرق کشورمان داشتیم. در عین حال رصد اقدامات گروه‌های تکفیری و ارشاد صدها جوانی که در معرض جذب جریان‌های تروریستی قرار گرفته بودند و همچنین اقدامات در زمینه مبارزه با مواد مخدر از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است که در سال گذشته موفق به کشف حدود 54 تن مواد مخدر صنعتی و سنتی و 2 تن مواد پیش‌ساز و همچنین کشف انهدام 17 لابراتوار تولید مواد مخدر و ضربه به 291 باند تولید و توزیع مواد مخدر شد.

وی همچنین با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل،‌تصریح کرد: از جمله اقدامات وزارت اطلاعات در عرصه اقتصاد مبتنی بر تأمین امنیت اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و مبارزه با موانع تولید بوده که بستر را برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی فراهم کند.

وی افزود: مبارزه با زمین‌خوای از جمله اقدامات وزارتخانه در جهت مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی بوده که در سال‌های 92 و 93 حدود 40 هزار هکتار زمین از اشغال و تصرف افراد متجاوز خارج شد و به بیت‌المال بازگشت که ارزش آن حدود 190 هزار میلیارد تومان بود و در سال 94 استرداد 4 هزارو 900 هکتار با ارزش حدود 12 هزارو 500 میلیارد تومان انجام شد. همچنین از تصرف 37 هزار هکتار به ارزش 60 میلیارد تومان پیشگیری شد.

وزیر اطلاعات یادآور شد: در عرصه قاچاق کالا و ارز به ارزش 2 هزارو 800 میلیارد تومان با قاچاق کالا و ارز مبارزه شد. در عین حال از فرار بدهکاران مالیاتی توسط وزارت اطلاعات با اشراف اطلاعاتی پیشگیری به‌عمل آمد، انواع شیوه‌های تقلب، جعل و فرار مالیاتی شناسایی شد و حدود 6 هزار میلیارد تومان با همکاری سازمان مالیاتی کشور به بیت‌المال اعاده و وصول شد.

وی افزود: از شیوه‌های متقلبانه اعطای وام توسط سیستم‌های بانکی در حد 2 هزار میلیارد تومان جلوگیری به‌عمل آمد، در زمینه مبارزه با پولشویی، رشوه، تبانی، اختلاس و شرکت‌های هرمی و اقدامات انحرافی- اقتصادی و همچنین ربایش اموال مردم از سیستم‌های بانکی که یک قلم آن جلوگیری از ربایش 860 میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها بود از جمله فعالیت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در عرصه اقتصاد بوده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده توسط وزارت اطلاعات در عرصه مقابله با «نفوذ»، گفت: این موضوع همواره مورد توجه و هشدار مقام معظم رهبری بوده و مبارزه با جاسوسی دشمن همیشه مورد توجه سربازان گمنام امام زمان (عج)‌بوده و با هوشمندی از این موضوع جلوگیری کردند که مقام معظم رهبری کتباً از همت و تلاش آن‌ها قدردانی فرمودند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در عرصه بین‌المللی نیز در زمینه مبادله زندانیان، مأموریتی که شورای عالی امنیت ملی بر عهده وزارت اطلاعات گذاشت با موفقیت به مرحله انجام رسانده شد و در نتیجه مذاکراتی که انجام گرفت چند زندانی ایران از زندان‌های آمریکا آزاد، از چندین فرد تحت تعقیب رفع تعقیب به‌عمل آمد، یک بانک از تحریم خارج شد و 400 میلیون دلار سرمایه ایران با سود آن که جمعاً 1 میلیارد و 710 میلیون دلار می‌شد به کشور بازگشت.

ادامه دارد...


اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 184 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:42

سرمربی پیشین تیم سپاهان گفت: از چند تیم پیشنهاد همکاری دارم اما هنوز مذاکره ای نکرده ام.
به گزارش تابناک ورزشی، حسین فرکی درباره آخرین وضعیت خود اظهار داشت: شرایطم بهتر است و تعدادی از دوستان هم لطف کردند و به عیادت بنده آمدند که جا دارد از همه آنها تشکر کنم.قرار است روز دوشنبه برای انجام یکسری آزمایشات به پزشک معالجم مراجع کنم تا ایشان درباره فعالیت های فوتبالی من نظرشان را اعلام کنند.
وی در ادامه با رد شایعه مذاکرات و ارائه برنامه به باشگاه سایپا گفت: نه با باشگاه سایپا ونه با هیچ باشگاه دیگری مذاکره نداشته ام و باید اول وضعیتم از طرف پزشک مشخص شود و بعد تصمیم بگیرم. به هیچ باشگاهی هم برنامه ای نداده ام البته چند پیشنهاد رسیده ولی هنوز در مرحله پیشنهاد است و مذاکره جدی نداشته ایم.
فرکی در پاسخ به این سوال که با توجه به جراحی قلب که اخیرا انجام داده تمایلی به کار بیرون تهران دارد بیان داشت: همه اینها به نظر پزشکم بستگی دارد باید درباره شرایط آب و هوایی جایی که احتمالا بخواهم در آنجا فعالیت کنم با ایشان مشورت کنم اما ترجیحا به کار در تهران تمایل دارم.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 163 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:42

سرهنگ رنگین گفت: پیکر مطهر دو شهید از سوریه وارد کشور شد.

سرهنگ ابراهیم رنگین مسول معراج شهدا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تعداد شهدای وارد شده به کشور و به خصوص منطقه خان طومان عنوان داشت: پیکر دو شهید از سوریه وارد کشور شده است. 

وی ادامه داد: دو پیکر مطهر وارد شده به کشور؛ شهید سید رضا طاهر از استان مازندران و شهید دهقان‌نیا از  استان اردبیل هستند. 

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 163 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:42

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه ای گفت: از سال آینده با استقرار سیستم آموزشی 3،3،3،3 دوره آموزشی در هنرستان‌ها 3 ساله خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سیدمحسن حسینی گفت: تمام بخشنامه های صادره از وزارت به استان ها با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود و یکی ازدغدغه‌های وزیر نیز اجرای متوازن سند تحول بنیادین با تأکید بر کیفیت بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش است.

وی با اشاره به اینکه هر آنچه قرار است در توسعه مهارت‌های فنی و حرفه ای اتفاق بیفتد در راهبردهای سند تحول بنیادین اشاره شده است، افزود: امسال 968 هزار و 960 دانش آموز در کل کشور در پایه نهم مشغول به تحصیل هستند که سال آینده وارد پایه دهم می شوند و طبق پیش بینی های صوت گرفته از این تعداد 17 و 39 صدم از دانش آموزان سهم رشته های فنی و حرفه ای است که باید به این حیطه هدایت شوند.

حسینی مقدم درادامه خاطر نشان کرد: از سال آینده با استقرار سیستم آموزشی 3،3،3،3 ،دوره آموزشی درهنرستان ها نیز سه ساله خواهد شد و برخی از رشته های جدید مانند مگاتورنیک،حمل ونقل و معماری داخلی به مجموعه رشته های فنی وحرفه ای اضافه خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش وپرورش درادامه اذعان داشت :باید نگاه به رشته های جدید به گونه ای باشد که دانش اموزان هرچه زودتر بعد از فارغ التحصیلی بتوانند وارد بازار کار شوند.

براساس گزارش سایت آموزش و پرورش، وی خاطرنشان کرد:کاری که درهنرستان ها صورت می گیرد به نحوی است که دانش آموزان بتوانند یک مهارت برای کار، فراگرفته و بعداز فارغ التحصیلی بتوانند علاوه بر ورود به بازار کار، قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه ها نیز باشند از همین رو ،دربرنامه پنجم توسعه پیش بینی شده بود دانش آموزان شاخه نظری یک مهارت شغلی درکنار تحصیل فرا بگیرند که به دلیل محدودیت های مالی ،میسّر نشد.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 204 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:41

معاون زنان و خانواده ریاست‏‎جمهوری، در نشست قرآنی بسیج جامعه زنان، بر بازخوانی جایگاه زن و خانواده در قرآن و پیاده‌سازی آن تأکید کرد.

به گزارش مهر، شهیندخت مولاوردی در نشست تخصصی «جایگاه زن در قرآن و بازخوانی آن» که با حضور نمایندگان قرآنی کشورهای مسلمان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه در عصر حاضر اهمیت دارد بازخوانی و پیاده‌سازی جایگاه زن در قرآن است. با توجه به زندگی روزمره و اجتماعی امروز همه ما با جایگاه انسانی زن فاصله داریم که تلاش مضاعفی می‌طلبد تا آن را بازسازی کنیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زن و خانواده با اشاره به آیه 13 سوره حجرات گفت: این آیه در مورد جایگاه زن در قرآن است که می‌فرماید: «یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوباً و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم» و از آن می‌توان به درستی به جایگاه انسانی زن در قرآن پی برد.

وی افزود: در عصر حاضر درک، فهم و بازخوانی این جایگاه مهم است و ضرورت پیاده سازی و عملیاتی کردن این درک و فهم در زندگی روزمره و اجتماعی وظیفه همه ماست که با توجه به فاصله از آن جایگاه، تلاش مضاعفی را برای رسیدن به آن، طلب می‌کند.

مولاوردی با بیان حدیثی از حضرت علی(ع) در خصوص تدبر در قرآن که هر بار دریافت بیشتری از آن نصیب انسان می‎‌شود، گفت:  به نظر می‌رسد که هنوز نیازمند شناخت دقیق و درک بیشتری هستیم تا بتوانیم زنان را به جایگاهی که قرآن ترسیم کرده، برسانیم.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که با فاصله‌ای که جوامع اسلامی از زمان رسول اکرم(ص) گرفته اند، در برخی از جوامع اسلامی بازگشتی به سمت آداب، رسوم و سنن عصر جاهلیت وجود دارد، بنابراین بازخوانی این جایگاه دقیق ضرورت خودش را بیش از پیش نشان می‌دهد.

معاون رئیس جمهوری در امور زن و خانواده در پایان با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام، در مورد محجور ماندن بشریت از قرآن، گفت: دعا می‌کنم که ما مشمول این روایت از حضرت رسول که می‌فرماید «زمانی می‌رسد که از اسلام جز رسمی و از قرآن جز اسمی باقی نمانده باشد» نباشیم و ان شالله بتوانیم این آموزه‌ها را در زندگی خود و جامعه پیاده کنیم و زندگی قرآنی، ایمانی و معنوی داشته باشیم.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 154 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:41

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از کاهش جمعیت موش‌های پایتخت در پی اتخاذ روش‌های جدید مبارزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحمت‌الله حافظی درباره آخرین وضعیت مبارزه با موش‌های پایتخت، گفت: شهرداری تهران روش نوینی را برای مبارزه با موش‌های پایتخت در نظر گرفته که بررسی‌های انجام شده نشان داد مبارزه با موش‌های پایتخت سیر قابل قبولی دارد.

وی با بیان اینکه تزریق فوم برای مسدود کردن منافذ ورودی محل زندگی موش ها در دستورکار شرکت ساماندهی مشاغل به عنوان متولی ساماندهی موش‌ها قرار دارد گفت: با این اقدام مناسب شاهد کاهش جمعیت موش‌ها بوده ایم، اما قطعا بازهم موش در سطح شهر دیده می شود.

حافظی افزود: اگر این شیوه برخورد و مهار با گسترش موش‌ها، ادامه داشته باشد شاهد اتفاق خوبی در کاهش موش‌های پایتخت خواهیم بود.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 163 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:41

ملی‌پوشان استقلال و ذوب‌آهن به احتمال بسیار زیاد دیدار تدارکاتی با مقدونیه را از دست می‌دهند.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی ایران در تاریخ 13 خرداد در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی مقدونیه خواهد رفت.

به همین منظور ملی‌پوشان ایران ساعت 15:35 دهم خرداد ایران را به مقصد اسکوپیه پایتخت مقدونیه ترک خواهند کرد.

این در حالی است که 3 ملی‌پوش استقلال و ذوب‌آهن یعنی امید ابراهیمی، رشید مظاهری و احسان پهلوان باید در تاریخ 9 خرداد در خرمهشر در فینال جام حذفی به میدان بروند و زمان بازگشت این تعداد به تهران برای همراهی تیم ملی در سفر به مقدونیه، کار آنها را دشوار کرده و به این ترتیب به نظر می‌رسد این 3 بازیکن دیدار ایران و مقدونیه را از دست خواهند داد.

البته این احتمال نیز وجود دارد که این 3 بازیکن با یک برنامه پروازی دیگر خود را به مقدونیه برسانند اما رفتار کی‌روش در قبال بازیکنان این چنینی در گذشته، حاکیست که سرمربی تیم ملی زیر بار این موضوع نرفته و این 3 بازیکن به دیدار با مقدونیه نخواهند رسید.

به همین منظور کی‌روش 32 بازیکن را به اردو دعوت کرد تا به نوعی در صورت عدم همراهی 3 ملی‌پوش استقلال و ذوب‌آهن در سفر به مقدونیه، این بازیکنان در اردوی بعدی جایگزین‌هایی داشته باشند.

همچنین به همین دلیل یعنی برگزاری فینال جام حذفی از دو تیم به ویژه استقلال، ملی‌پوشان کمتری به اردوی تیم ملی که از یکشنبه آغاز خواهد شد، دعوت شده‌اند.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 190 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:39

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه از 188 ایستگاه پایش کیفی هوا در کشور 41 ایستگاه مجهز به سیستم آنالایزر ترکیبات آلی فرار هستند، گفت: هزینه نگهداری یک ایستگاه پایش هوا حدود 40 میلیون تومان است.

به گزارش ایرنا، شینا انصاری افزود: سازمان حفاظت محیط زیست متولی پایش آلاینده ها و میزان بنزن در هوا است و آن چیزی که انجام می دهد با توجه به امکانات و مقدورات این سازمان است که توسعه آن نیازمند تامین اعتبارات کافی است.

وی افزود: 188 ایستگاه پایش کیفی هوا در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد 41 ایستگاه در کلان شهرها مجهز به سیستم آنالایزر ترکیبات آلی فرار هستند که می توانند به صورت آنلاین ترکیبات را اندازه گیری و ارسال کنند اما چون این دستگاه ها بسیار حساس هستند هزینه نگهداری آنها زیاد است.

وی ادامه داد: اکنون پایش بخش ترکیبات آلی فرار دستگاه های موجود در استان تهران در حال راه اندازی است که این کار می تواند به آنالیز ترکیبات معلق در هوا نیز کمک کند.

انصاری با تاکید مجدد بر هزینه سنگین نگهداری این دستگاه ها گفت: اکنون تمام این 41 دستگاه فعال نیستند گاهی مثلا سه ماه فعال است و دوباره متوقف می شود، البته به کلان شهرها اعلام کردیم سعی کنند این سیستم را راه اندازی کنند تا اطلاعات به طور مداوم داشته باشیم اما اولویت کنونی ما اندازه گیری و پایش ذرات معلق کمتر از 2.5 و 10 میکرون است که تلاش می کنیم این پارامترها غیر فعال نشوند.

انصاری گفت: حداقل اعتباری که برای هر ایستگاه پایش کیفی هوا نیاز داریم 40 میلیون تومان در سال است در حالی که رقمی که اکنون اختصاص داده ایم 15 میلیون تومان است و با توجه به اینکه اولویت ما ذرات معلق هستند تلاش می کنیم آنالایزرهای این ذرات فعال بمانند.

وی در ادامه تاکید کرد:با توزیع سوخت استاندارد و پایش مداوم این سازمان، میزان بنزن موجود در هوا در سال 94 نسبت به سال 90 تا حد محسوسی کاهش یافته است.
انصاری افزود: طبق مصوبه 10/ 2 / 93 هیات دولت، سازمان حفاظت محیط زیست موظف است هر سه ماه یکبار سوخت را اندازه گیری و پایش کیفی داشته باشد.

وی اظهار کرد: علاوه بر پایش سوخت، طبق همین مصوبه سازمان محیط زیست موظف است میزان بنزن موجود در هوا را نیز اندازه گیری کند که این کار را به طور مداوم انجام می دهد.

انصاری با بیان اینکه استاندارد بنزن در هوا سالانه و حد مجاز بنزن بر حسب میکروگرم بر متر مکعب است گفت: در ایران برای آن استاندارد ملی تعریف شده که عدد 5 است اما استانداردی که سازمان بهداشت جهانی دارد 7 است.

وی افزود: پایش ها نشان می دهد میزان بنزن موجود در هوا در سال 94 نسبت به 90 کاهش بسیار محسوسی داشته است که به نوع سوخت های توزیعی که دارای استاندارد یورو 4 است، بر می گردد.

انصاری ادامه داد: به عنوان مثال میزان بنزن در هوا سال 90 در منطقه دهکده المپیک 173 بود که سال 94 به 3 کاهش یافته است، میدان امام حسین از 313 در سال 90 به 36 در سال 94 رسید و خیابان پیروزی از 353 در سال 90 به 23 در سال 94 کاهش یافت.

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: این نمونه گیری ها در اطراف جایگاه های عرضه سوخت و مناطق پرتردد گرفته شده است، این در حالی است که در این مناطق بخارات بنزین زیاد است.

وی اظهار کرد: قطعا با اجرای طرح کاهش و هدایت بخارات بنزین ( کهاب ) که متولی آن وزارت نفت است تا حد بسیار زیادی شاهد کاهش میزان بنزن و بخارات ناشی از سوخت در هوا خواهیم بود.

وی در ادامه درباره پایش و اندازه گیری فصلی سوخت در کلان شهرها اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه 10/2/ 93 هیات دولت سازمان محیط زیست به صورت فصلی سوخت جایگاه ها را اندازه گیری می کند، بررسی ها نشان داده است که میزان بنزن موجود در سوخت در سال 90 و 91 حدود 6 برابر حد استاندارد بود که اکنون به حدود یک رسیده است.

انصاری افزود: طبق همین مصوبه سازمان محیط زیست علاوه بر بنزن ترکیبات آروماتیک در سوخت را نیز اندازه گیری می کند که نتایج نشان می دهد این ترکیبات نیز به استاندارد نزدیک شده اند، استاندارد بنزن 1 درصد و آروماتیک ها هم 35 درصد است.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 168 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:39

آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: شرکت‌ها تا زمانی که در داد و ستد با ایران همه قوانین مناسب را رعایت کنند، ما مانع از این داد و ستد آن‌ها نخواهیم شد.

به گزارش ایسنا در این بیانیه که وزارت امور خارجه آمریکا آن را منتشر کرده آمده است: این چهار کشور راهنمایی جامعی در مورد دامنه تحریم‌های لغو شده و تحریم‌هایی که همچنان به قوت خود باقی است ارائه کرده‌اند. شرکت‌ها ممکن است همچنان سوال‌هایی در ارتباط با برخی تحریم‌های خاص یا نگرانی‌هایی در مورد انجام دادن معامله با ایران داشته باشند، ما آماده‌ایم فورا توضیحات لازم را در این خصوص ارائه کنیم.

در بخش دیگری از بیانیه مشترک آمریکا و سه کشور اروپایی آمده است: به سود ما و به سود جامعه بین‌المللی است که اطمینان داده شود همه طرف‌های موافقتنامه هسته‌ای از جمله مردم ایران می توانند از امتیازهای این موافقتنامه بهره مند شوند. این مسئله شامل احیای معاملات بازرگانان و بانک های اروپایی با ایران است.

در بخش دیگر از این بیانیه،چهار کشور تاکید کردند که ما از تجارت شرکت‌های بین‌المللی و موسسات مالی تا زمانی که به همه‌ی قوانین اجرایی متعهد باشند جلوگیری نخواهیم کرد.

در این بیانیه هم‌چنین آمده است ایران برای تحقق بهبود اوضاع اقتصادی خود که خواستار آن است، خود نیز باید گام‌هایی را به منظور فراهم شدن شرایط برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در این کشور بردارد.

اخبار تابناک...
ما را در سایت اخبار تابناک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newstabnak بازدید : 160 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:39